broccoli-blomkålssalat med nicoisedressing

broccoli-blomkålssalat med nicoisedressing

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

250 g broccoli

250 g blomkål

 

dressing:

5 spsk olivenolie

2 spsk citronsaft

2 spsk finthakkede oliven

2 spsk finthakkede kapers

2 spsk finthakket rød peberfrugt

2 spsk hakket persille

1 spsk finthakket skalotteløg

1 fed presset hvidløg

 

Del de to slags kål i små buketter. Skær stokkene i terninger.

Du kan bruge kålen rå, eller du kan lægge den i kogende vand 1 minut og derefter overhælde den med koldt vand. Afdryp kålen godt.

Rør olie og citronsaft sammen og tilsæt 2 spsk vand.

Tilsæt alle de øvrige ingredienser og smag til med salt og peber og evt. et nip sukker.

Hæld dressingen over salaten og vend rundt.

 

 

 

vegetaropskrift, vegetarret, veganeropskrift

~ by kodfrifredag on 5. January 2012.

2 Responses to “broccoli-blomkålssalat med nicoisedressing”

  1. Fantastisk godt! Takk igjen for gode middagstips! Jeg stjal oppskriften din jeg. Den kommer på bloggen min en av dagene.

    • Hi Ingvild,
      Ja, det er faktisk en god kombination. Jeg er glad for, at du også kan lide salaten. Jeg glæder mig til at se den ligge på din blog!
      Kærlige hilsener
      Kirsten

Leave a Reply

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,877 other followers

