myntete

Marokko.mynte

Sælgeren på billedet har vognen fuld af marokkanernes foretrukne krydderurter: mynte, koriander og persille.

.

Marokkansk myntete er verden hurtigste.

Det eneste, du har brug for, er en håndfuld friske mynteblade og kogende vand og – hvis du er marokkaner – masser af sukker.

Lad teen trække til den har en passende styrke.

Lean back and enjoy it.


En af de gange, jeg var i Marokko, boede jeg i en olivenlund i Atlasbjergene og nød teen uden for mit værelse med denne udsigt.

~ by kodfrifredag on 24. February 2010.

2 Responses to “myntete”

  1. Rigtig god tur i Marokko og glæder mig til nye eksotiske grønne opskrifter. Er der et hotel eller riad i Marrakesh du vil anbefale? alt godt Hanne Lise

    • Kære Hanne Lise, Mange tak for din hilsen. Jeg kan sagtens anbefale den riad, vi bor i. Det kommer jeg tilbage til. Det var rigtig hyggeligt at høre fra dig!
      Kh
      Kirsten

Leave a Reply

 
