Ærte/pæresuppe med ingefær


100 g løg

4  fed hvidløg

2 spsk olivenolie

250 g pære

250 g bælgede ærter

ca. 6 dl grøntsagsbouillon

2 dl sojafløde

frisk ingefær

1 økologisk citron


Hak løg og hvidløg og svits dem i olien.

Skær pærerne i terninger og kom dem i gryden sammen med ærter og bouillon. Læg låg på gryden og lad suppen simre ca. 10 minutter.

Purér suppen i blenderen og hæld den tilbage i gryden. Kom det meste af fløden i og evt. mere bouillon.

Smag godt til med salt, peber, masser af fint reven ingefær, citronsaft og lidt reven citronskal.

Servér suppen portionsvis og sæt en spsk fløde på toppen af hver portion.



Tip

Hvis du er lige så vild med ingefær som jeg, så snit et par spsk ingefær i tændstikstore stykker og rist dem i lidt olie. Drys dem ovenpå suppen.



~ by kodfrifredag on 17. March 2010.

2 Responses to “Ærte/pæresuppe med ingefær”

  1. Denne ærte/pære suppe med ingefær kan jeg virkelig anbefale. Mine venner spørger altid, om jeg ikke vil lave suppen til dem, hvis vi taler om at ses til mad. På søndag skal jeg på visit til et slags sammenskudsgilde, og her er suppen endnu engang blevet efterspurgt! Værtinden skrev til mig i går: ” Jeg drømmer stadig om den ærtesuppe m ingefær, som du havde med sidste år. Kunne du måske lave den igen? “

Leave a Reply

 
