ristet blomkålssalat med mandler og misodressing

ristet blomkålssalat med mandler og misodressing

___________________________________________________________________________________________________________________________________________


50 g mandler

350 g blomkål

2 spsk rapsolie

150 g grønne vindruer

 


dressing

1 spsk lys miso

2 spsk appelsinsaft


Hæld kogende vand over mandlerne og lad dem stå et par minutter. Smut dem og lad dem blive helt tørre.

Del mandlerne i halve og rist dem gyldne – gerne i en wok.

Del blomkålen i små buketter. Hak evt. stok og snit de pæneste grønne blade.

Rist blomkålen i olien – gerne i en wok – til der er brune pletter på kålen. Afkøl den.

Rør en dressing af miso, appelsinsaft og et par spsk vand.

Hæld dressingen over blomkål og mandler og vend rundt.

Læg salaten på et fad og fordel vindruerne ovenpå.



~ by kodfrifredag on 30. September 2010.

5 Responses to “ristet blomkålssalat med mandler og misodressing”

  1. Jeg er ikke så vild med miso, men ellers ser det jo super lækkert ud – jeg er vild med blomkål i salater :-)

    Mange hilsner
    Birthe

  2. det ville være dejligt, hvis opskrifterne blev skrevet på hvidt papir med sort skrift så de kan printes ud med brug af mindst mulig printer blæk
    venlig hilsen
    Anton

    • Jeg tilslutter mig Antons kommentar.
      Skriften er lige lovlig lille (svært læselig) i de sidste linier.

      • Kære Kirsten,

        Ja, jeg er klar over problemet. Jeg vil se, hvad jeg kan gøre ved det. Jeg må lige kontakte en it-mand, der har mere forstand på dette end jeg. Men det er virkelig irriterende ikke at kunne printe ordentligt ud. Og jeg er faktisk glad for den sorte baggrund – og det kræver jo en lys skrift.
        Rigtig mange tak for din tilkendegivelse.
        Kh
        Kirsten

    • Kære Anton,
      Ja, jeg ved godt, at det er et problem med den sorte baggrund, der kræver en lys skrift. Jeg vil se, hvad jeg kan gøre ved det. Men tusind tak for din tilkendegivelse.
      Kh
      Kirsten

Leave a Reply

 
