ovnbagt græskar

ovnbagt græskar

________________________________________________________________________________________________________________________

Bagt græskar er dejligt som tilbehør til pateer og postejer, frikadeller etc.


1 lille hokkaidogræskar

olivenolie

tilbehør, fx

tamari eller

indkogt balsamico


Skær græskarret i både og læg dem i en lav bageform. Pensl stykkerne med olie.

Bag græskarret i en 200 grader varm ovn ca. 15 minutter eller til græskarret er let gyldent.

Tamari serveres til i en lille skål.

Hvis du har lyst til at lave den sød-syrlige balsamicodressing så kog 1 dl balsamico ind med 4 spsk sukker. Lad balsamicoen simre til den tykner lidt.

Smag til og  rør evt. en anelse vand eller lidt olie i.


~ by kodfrifredag on 28. October 2010.

2 Responses to “ovnbagt græskar”

  1. Jeg må tilstå at jeg ikke har den store erfaring med brug af græskar i madlavning. Jeg prøvede det sidste år, men det var ikke den helt store succes, brød mig ikke rigtig om konsistensen når det kom ind i munden. Men jeg tror, at jeg skal prøve denne opskrift :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    • Hi Birthe,
      God idé. Men spis endelig noget markant til som peberrodscreme, wasabicreme, tamari eller reven ingefær og hvidløg i en dressing.
      Kh
      Kirsten

Leave a Reply

 
