selleribøffer

selleribøffer

___________________________________________________________________________________________________________________________

1 selleri

speltmel

rasp

olie til segning


Skær sellerien i 1 cm tykke skiver og skær skrællen af.

Læg skiverne i kogende vand og kog dem 4-5 minutter. Afdryp og afkøl dem.

Rør en tyk jævning af speltmel og vand. Tilsæt et drys salt og peber.

Vend selleriskiverne i jævningen og derefter i rasp.

Steg skiverne gyldne i olie på en godt varm pande.

Giv kogte kartofler til og en sovs eller dip.

En marokkansk mandelsovs passer godt til. Find opskriften her. Samme sted er der opskrift på en “opdateret” selleribøf.

Servér også en salat til selleribøfferne, gerne med brune ris eller andre korn.


~ by kodfrifredag on 11. November 2010.

2 Responses to “selleribøffer”

  1. Jeg er begyndt at linke til dine opskrifter på Facebook hver fredag. Jeg har en side for min blog, ved dog ikke om du kan se den hvis du ikke er på Facebook.

    Men jeg har i hvert fald tænkt mig at linke til denne opskrift i morgen. :)

    Mvh Luna

    • Tusind tak, Luna,
      Jeg kan ikke komme ind på Facebook, da jeg ikke selv er oprettet, men jeg er enormt glad for, at du gør opmærksom på kødfrifredag.
      Kh Kirsten

Leave a Reply

 
