spidskommen”oblater”

spidskommen”oblater”

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

50 g durum- eller hvedemel

1 spsk olivenolie

4 spsk sukker

3/4 dl cidereddike

1 spsk spidskommenfrø + lidt ekstra


Rør alle ingredienserne sammen til en blød dej.

Sæt dejen på bagepapir med en ske. Den skal smøres tyndt ud til 14-15 ”oblater”. Drys lidt flere spidskommenfrø på.

Bag ”oblaterne” i en 180 grader varm ovn ca. 8 minutter, til de er gyldne.

Spis de små kiks som tilbehør til en suppe eller salat. De er bedst nybagte, da de hurtigt bliver bløde.


~ by kodfrifredag on 30. December 2010.

6 Responses to “spidskommen”oblater””

  1. Uhmmm… Jeg eeeeeelsker smagen af spidskommen og må bestemt prøve disse til min næste suppe.
    Rister du frøene på panden først? Det plejer jeg at gøre for at “vække” dem.

    • Så er vi to spidskommen-elskere! Jeg kan nærmest ikke få nok af dem.
      Disse frø er IKKE ristede først, men det vil sikkert være en god idé at gøre det.
      Rigtig godt nytår til dig.
      Kh
      Kirsten

  2. Ok… det vil jeg prøve så. :o)
    Rigtig godt nytår til dig også.
    Dbh
    Charlotte

  3. Super lækre kiks. Jeg lavede dem idag som tilbehør til tomatsuppe. Jeg nåede næsten ikke at få nogle før ungerne havde slugt dem alle :)

    • Hvor skønt at høre, at børnene også kunne lide kiksene. Det ville jeg egentlig ikke have troet! De har jo faktisk en ret markant smag. Til lykke med de børn!
      Kh
      Kirsten

  4. […] Til aften fik vi tomatsuppe og nogle spidskommen “oblater” til. Opskriften kan findes her: https://kodfrifredag.wordpress.com/2010/12/30/spidskommenoblater/ […]

Leave a Reply

 
