asparges med mavebælte og jordnøddedip

asparges med mavebælte

________________________________________________________________________________________________________________________________________


 

12 tykke hvide asparges

1 agurk

frisk timian

 

jordnøddedip

3 spsk groft jordnøddesmør

ca. 1 spsk tamari

evt. 2 fed hvidløg

evt. chiliflager

 

Skræl aspargesene og læg dem i kogende vand tilsat et drys sukker.

Kog aspargesene ca. 3 minutter og afdryp dem.

Skær 8 tynde skiver agurk på den lange led.

Vikl to stykker agurk om aspargesene med tre i hvert ”bundt”. Læg aspargesene på fire tallerkener og pynt med timian. Drys med friskkværnet peber.

Smag jordnøddesmørret til med tamari. Tilsæt så meget vand, at dippet bliver lidt mere flydende (men pas på, det må ikke blive for tyndt).

Du kan også smage dippet til med lidt knust hvidløg og chili.

~ by kodfrifredag on 16. June 2011.

4 Responses to “asparges med mavebælte og jordnøddedip”

  1. Det ser rigtig lækkert ud – jeg kommer straks i tanke om, at det er faktisk lang tid siden jeg har fået asparges. Det må jeg hellere gøre noget ved…… :D

  2. Denne opskrift, som jeg prøvede sidste år, har den sidste uges tid spøgt i min hjerne- for den var bare så dejlig. Derfor er jeg glad for at jeg kunne finde den igen! Jeg er sandt at sige ikke særlig vild med asparges, men denne ” ting ” og sammensætningen, ramte bare plet!

    • Kære Janne,
      Det er dejligt, at tilbehøret til aspargesene fik dig til også at kunne lide DEM! Jeg er jo selv vild med asparges, især de hvide, så jeg kan ikke forstå, at ikke også alle andre holder af dem.
      Jeg er også glad for, at du fandt opskriften, for bloggen er desværre ikke helt nem at manøvrere rundt i.
      Der kommer snart flere aspargesopskrifter, og jeg håber, at du har mod på prøve dem!
      Kærlige hilsener
      Kirsten

Leave a Reply

 
