julesalat med dressing af blå ost

julesalat med dressing af blå ost

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

julesalat med blå ostdressing

350 g faste pærer

350 g syrlige æbler

3 spsk citronsaft

350 g julesalat

2 stilke bladselleri

25 g valnødder

4 spsk tørrede tranebær

75 g blå ost: gorgonzola, roquefort eller lign.

karse

 

 

Skær pærer og æbler i små terninger og vend dem i citronsaften.

Snit julesalat og bladselleri.

Bland frugten med salaten og bladsellerien samt valnødder og tranebær.

Drys med salt og peber og smag godt til.

Rør osten tyktflydende med lidt varmt vand og hæld den over salaten.

Drys med lidt flere valnødder samt karse.



vegetaropskrift, vegetarret


~ by kodfrifredag on 8. December 2011.

4 Responses to “julesalat med dressing af blå ost”

  1. Uhmmm, jeg ELSKER blåost :-)

    KH
    Birthe

  2. Jeg får forresten snart din kogebog, noget med at den bliver udgivet igen eller noget i den stil, glæder mig meget til den :-)

    Glædelig jul, Kirsten. Håber at vi mødes i 2012.

    Kh
    Birthe

    • Hi igen Birthe,
      Det glæder mig. Jeg håber, du bliver glad for bogen. Desværre har det nye oplag skiftet titel. Før hed bogen “det kærlige køkken”. Nu hedder den “Kirsten Skaarups grønne køkken”. Men indholdet er det samme. Jeg håber, du bliver glad for den.
      Og så håber JEG også, at vi træffes i det nye år. Det ville være hyggeligt.
      Kh og glædelig jul til dig fra
      Kirsten

Leave a Reply

 
