blåbærristede rosenkål m hasselnødder

blåbærristede rosenkål m hasselnødder

rosenkål blåbær 4

____________________________________________________________________________________________________________________

rosenkål blåbær

rosenkålsblade 1

_____________________________________________________________________________________________________________________

.

30 g hasselnødder

4 spsk olivenolie

50 g skalotteløg

2 fed hvidløg

½ kg rosenkål

3-4 spsk blåbærsirup eller ahornsirup

 

Skær nødderne i skiver og rist dem gyldne i 1 spsk olie. Sæt dem til side.

Skær løg og hvidløg i skiver og steg dem i resten af olien.

Del rosenkålene i halve eller kvarte. Du kan også dele dem i enkelte blade.

Kom rosenkålen på panden, tilsæt blåbærsiruppen og steg rosenkålen ved rask varme.

Drys med lidt salt og smag til, evt. med mere blåbærsirup.

Drys hasselnødderne på ved serveringen.

.

_______________________________________________________________________________________________________________________

rosenkål blåbær 3

_______________________________________________________________________________________________________________

forslag til retter, der passer til rosenkålene:

mandelpostej, linsepostej, kikærtepostej

mandelpostej m engel.akikærtepostej 3linsepostej

________________________________________________________________________________________________________________

“perle-bøffer”, mandelfrikadeller, bønnefrikadeller

frikadeller af perlespelt.2

bønnefrikadeller.2mandelfrikadeller.5_____________________________________________________________________________________________________________

~ by kodfrifredag on 21. November 2013.

4 Responses to “blåbærristede rosenkål m hasselnødder”

  1. Hej Kirsten :-)
    Så blev det endelig torsdag igen og dine opskrifter til “kødfri fredag” ligger igen i min indbakke :-)
    Tusind tak for al den lækre og sunde mad vi kan sætte på bordet.
    Hurra for dig og den gode smag :-)
    Kærlig hilsen
    Gitte
    – en passioneret “Kirsten Skaarup fan”

    • Hi Gitte,
      Tusind, tusind tak for din ros. Jeg får tårer i øjnene! Hvor er det sødt af dig. Jeg håber, at jeg fortsat kan lave noget, der glæder dine smagsløg!
      Kh
      Kirsten

  2. Hej Kirsten, jeg lavede rosenkål med linse posteg til mine gæster i går. Vi var alle meget begejstrede – det smagte fantastisk! Dine opskrifter både ser og smager fantastisk. Tak for dine input, din passion, indstilling, udtryk og omsorg generelt. Du gør en forskel, i det lille/store hele. Vær stolt af dig selv. KH Tina

    • Kære Tina,
      Det er godt nok skønt at høre, at både du og gæsterne kunne lide maden. Jeg bliver altid så rørt, når jeg får SÅ meget ros. Tak, tusind tak. Selv om jeg ikke kan holde fingrene fra maden, så ansporer den smukke ros alligevel til at jeg gør mig endnu mere umage.
      Stor og kærlig TAK
      fra Kirsten

Leave a Reply

 
