den lille grønne for madpakkespisere

den lille grønne

5  ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ i Politiken

I Politiken giver Keld Koplev 5 hjerter til “Den lille grønne for madpakkespisere”.

.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

m u m s  …  m a d p a k k e !

pak op for noget godt

Vi nyder alle – små og store – den lille pause midt på dagen, hvor vi åbner for en lækker madpakke.

En madpakke tilberedt med friske råvarer og kærlighed er energi til både krop og sjæl. Og netop her til skolestart udgiver jeg en bog med masser af spændende nye og alternative ideer til madpakker.

 

 

 

slut med slatne madpakker og fede frokoster

”Den lille grønne for madpakkespisere” indeholder mere end 100 opskrifter på alt til madpakken fra godt rugbrød og grove burgerboller til smørepålæg, grønne frikadeller, postejer, pizzaer og tærter. Men her er også nytænkning til den transportable frokost i form af wraps, pitabrød, rugbrødsklapper, sandwich, supper og salater, og her er et  afsnit om ”honningdepoter” med ideer til mellemmåltider og lidt til den søde tand.

Med ”Den lille grønne for madpakkespisere” burde det være definitivt slut med slatne madpakker og usundt pålæg. Det her handler om madder med omsorg – også for klimaet, for de fleste af bogens ingredienser kommer fra planteriget.

 

 

 

8 tilsætningsstoffer i en skive skinke

Når man ved, at der kan være op til 8 forskellige tilsætningsstoffer i en skive skinke, er der god grund til at tænke alternativt, som ”Den lille grønne for madpakkespisere” foreslår. I det hele taget kan det kun anbefales at undgå alt kødpålæg,. Forarbejdet kød mistænkes for at være kræftfremkaldende, og heller ikke den fede leverpostej og spegepølsen med nitrit bør ende på rugbrødet. 

Bogen vender op og ned på den gammeldags madpakke med sine sunde og klimavenlige råvarer. Usund frokost er “old school”. Vi vil pakke op for frisk mad, der giver næring helt ud i de små grå.

“Den lille grønne for madpakkespisere” er fuld af ideer til transportabel omsorg.

Se hele bogen her.

Bogen kan bestilles hos Forlaget Klematis

 

 

~ by kodfrifredag on 2. August 2012.

10 Responses to “den lille grønne for madpakkespisere”

  1. Ej hvor jeg glæder mig til den bog. Tillykke med den.
    Knus Wanda

  2. Hurrah for den lille grønne – endelig! Den er bestilt!!!
    Må den finde vej til mange, mange hjem i Danmark.
    Og tak for tilbuddet, Kirsten :-)
    kærlig hilsen fra Erika

    • Tusind tak for de gode ønsker for madpakkebogen. Jeg håber også, den lander i rigtig mange hjem, og at alle bliver glade for opskrifterne.
      Og jeg håber ekstra meget, at DU bliver glad for bogen, Erika!
      Kh
      Kirsten

  3. Har modtaget den lille grønne i dag og er rigtig glad. Så flot kvalitet og lækre opskrifter. Er allerede i gang med at afprøve de første.

    • Kære Nina,
      Tusind tak for rosen. Hvor er det dejligt, at du kan lide både udseende og indhold. Jeg håber, du bliver RIGTIG glad for opskrifterne. God fornøjelse med dem!
      Kh
      Kirsten

  4. Jeg købte “Den lille grønne for madpakkespisere” i 1989. Den har familien haft meget glæde af. Nu ser jeg at der igen er en bog fra din hånd med samme titel. Er det et genoptryk af den gamle, eller er det helt ny bog?? Venlig hilsen Bente Krüger

    • Kære Bente,
      Det er dejligt at høre, at du har haft glæde af min gamle madpakkebog.
      Den nye er helt anderledes.Dels er den i et større format, dels er den med masser af farvebilleder.
      Der er enkelte opskrifter, der går igen, men de fleste er nye. Denne udgave er i det hele taget mere moderne. Kig evt. i den på biblioteket.
      Rigtig god påske og kærlige hilsener fra
      Kirsten

      • Hej Kirsten! tak for hurtigt svar! J

        amen, du har da været med mig i mange, mange år!! Jeg tror jeg vil bestille den nye madpakkebog igennem forlaget på din hjemmeside…………den MÅ jeg da have! God påske til dig! Mange hilsner Bente

      • Hi igen Bente,
        Det lyder godt. Jeg håber, du bliver glad for bogen. Det er også dejligt at høre, at du har fulgt med i mange år!
        Kh
        Kirsten

Leave a comment